Werkwijze

Stichting SchuldVrij werkt op de volgende manier. Na ontvangst van uw aanmelding wordt er als eerste telefonisch contact met u opgenomen. Tijdens dit gesprek wordt alles kort besproken en volgt een afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek.

Binnen een week na de aanmelding volgt een kennismakingsgesprek op een locatie die voor u prettig is en volgt er een klikmoment met uw bewindvoerder of budgetbeheerder. Eén à twee weken daarna wordt er een formulier voor aanvraag van het bewind verstuurd naar de rechtbank. Als er sprake is van budgetbeheer wordt er een onderlinge overeenkomst getekend.

In geval van bewindvoering volgt een oproep van de rechtbank om de aanvraag voor onder bewindstelling te behandelen.

Na ongeveer twee maanden loopt alles, start de financiële ondersteuning en worden alle belanghebbenden door Stichting SchuldVrij aangeschreven.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt bewindvoering precies?

Alle informatie over bewindvoering vindt u terug op onze pagina bewindvoering.

Wordt alle post doorgestuurd?

Ja, bij bewindvoering wordt alle post doorgestuurd naar Stichting SchuldVrij. Ontvangt u nog een poststuk? Stuur het dan aan ons door.

Bieden jullie ook bewindvoering aan voor mensen met dementie?

Jazeker, kijk daarvoor op onze speciale pagina over dementie.

Hoe werkt budgetbeheer?

Alle informatie over budgetbeheer vindt u terug op onze pagina over budgetbeheer.

Kan ik volgen wat jullie doen?

Jazeker, u kunt bovenaan op elke pagina klikken op ‘inlog cliënten’ , daar kunt u inloggen met de gegevens die u heeft gekregen voor het Smartkasboek (ons cliëntenadministratiesysteem).

Hoe wordt de hoogte van het leefgeld bepaald?

Het leefgeld wordt in overleg bepaald en is afhankelijk van het inkomen, de vaste lasten en de gezinssituatie.


Hulp nodig of iemand helpen?

Scroll naar boven